Już ponad 100 tysięcy e-wizyt odbyło się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. W samej tylko Wielkopolsce przeprowadzono ponad 11 tys. takich wideorozmów.
Najchętniej z nowej usługi korzystają osoby zainteresowane tematyką emerytalno-rentową, kwestiami zasiłkowymi, ale także bardzo często tę formę kontaktu wybierają pracodawcy i pracownicy, to także doskonały sposób, aby potwierdzić profil na PUE ZUS – informuje Marlena Nowicka – rzeczniczka prasowa ZUS w Wielkopolsce. E-wizytę Zakład wprowadził w październiku 2020 roku, a codziennie taką formę kontaktu wybiera średnio kilkaset osób w całej Polsce. Najwięcej w Gdańsku, Warszawie, Poznaniu, Krakowie, Wrocławiu czy Łodzi. Dzień przed spotkaniem osoba, która umówiła się na e-wizytę w ZUS, na wskazany podczas rejestracji numer telefonu, otrzyma SMS z przypomnieniem o konsultacji. W dniu e-wizyty, godzinę przed spotkaniem, dostanie też maila z linkiem. Po kliknięciu w link, nastąpi połączenie z pracownikiem ZUS. W e-wizycie może też wziąć udział opiekun faktyczny lub prawny. Wtedy klient powinien zaznaczyć odpowiednią opcję na etapie rezerwacji. Jeżeli klient ma pełnomocnictwo, które jest zarejestrowane w ZUS, może także odbyć e-wizytę w imieniu innej osoby.
Aby zarezerwować e-wizytę trzeba wejść na stronie www.zus.pl,w link do umawiania zdalnych konsultacji. Do przeprowadzenia e-wizyty należy wybrać placówkę ZUS, która jest właściwa ze względu na nasze miejsce zamieszkania. W przypadku płatników składek, powinien być to oddział ZUS, właściwy ze względu na adres firmy – dodaje Nowicka.
Jeśli klient będzie chciał uzyskać informacje w konkretnej, indywidualnej sprawie, powinien przygotować dokument tożsamości. Należy go pokazać do kamery podczas e-wizyty.
Co ważne, od lutego 2021 roku klienci mogą umawiać się na konsultacje również w języku migowym PJM, w sprawie zasiłków oraz emerytur i rent.