Zarządzenie Nr 33 z dnia 10 grudnia 2007 r. w sprawie przeprowadzenia i powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
ZARZĄDZENIE Nr 33/2007
Wójta Gminy Grzegorzew
z dnia 10 grudnia 2007 r.
w sprawie przeprowadzenia i powołania Komisji Inwentaryzacyjnej
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 roku (Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z poźn. zm.) z a r z ą d z a m, co następuje:
§ 1
Zarządzam przeprowadzenie rocznej inwentaryzacji według stanu na dzień 31.12.2007 r. w Urzędzie Gminy w Grzegorzewie
§ 2
Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:
-
środki trwałe w budowie
-
środki pieniężne
-
druki ścisłego zarachowania
-
materiały
-
rzeczowe składniki majątkowe objęte ewidencją ilościową
-
należności i zobowiązania
§ 3
-
Inwentaryzację składników majątku – środki pieniężne w kasie należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy
-
Inwentaryzację środków pieniężnych na rachunkach bankowych należy przeprowadzić w drodze potwierdzenia sald.
-
Inwentaryzację należności – przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów prowadzących księgi rachunkowe, w pozostałych przypadkach w drodze weryfikacji.
-
Inwentaryzację składników majątku – środki trwałe w budowie przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych.
-
Inwentaryzację materiałów w jednostce należy przeprowadzić metodą spisu z natury, w obcych magazynach – w drodze potwierdzenia sald.
§ 4
Arkusze spisowe przewodniczący komisji inwentaryzacyjnych pobiorą w komórce księgowości budżetowej w terminie do dnia 20 grudnia 2007 roku.
§ 5
1. W celu przeprowadzenia inwentaryzacji określonej w § 1 powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:
-
Wioleta Skrzypczak - Przewodnicząca Komisji
-
Emilia Woźniak - Członek Komisji
-
Marek Szałek - Członek Komisji
-
Anna Wawrzyniak - Członek Komisji
§ 6
Zobowiązuję komisje do:
-
Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych
-
Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowań określonych w sprawie gospodarki majątkiem gminy i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie, z zachowaniem należytej staranności
-
Uzgodnienie ostatecznego stanu poszczególnych składników oraz uzgodnienie z komórką księgowości ostatecznej wyceny składników majątkowych
-
Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji
-
Przekazanie kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do komórki księgowości w terminie 7 dni po zakończeniu spisu
§ 7
Osoby dokonujące czynności inwentaryzacyjnych czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i zgodne ze stanem faktycznym przeprowadzenie inwentaryzacji.
§ 8
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
WÓJT GMINY
/-/ Bożena Dominiak
Metadane | Drukuj | Historia zmian |
Metadane
Źródło informacji: | Krzysztof Wróblewski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Krzysztof Wróblewski |
Data wprowadzenia: | 2008-03-25 09:36:05 |
Opublikował: | Krzysztof Wróblewski |
Data publikacji: | 2008-03-25 10:03:29 |
Ostatnia zmiana: | 2008-03-25 10:03:31 |
Ilość wyświetleń: | 3954 |