
Budżet Gminy Grzegorzew
UCHWAŁA Nr XXII/123/2008
Rady Gminy w Grzegorzewie
z dnia 11 grudnia 2008
w sprawie budżetu gminy na rok 2009
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4, pkt 9 lit. d, lit. i i pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.) oraz art. 82,art. 165,
art. 165 a, art. 166, art. 173, art.175, art.176, art. 182, art. 184, art. 188 ust. 2,
art. 195 ust. 2 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych
(Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) oraz art. 403, art. 406 i art. 420 ustawy z dnia
27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska ( Dz. U z 2008 r. Nr 25 poz.150 ze zm.)
Rada Gminy uchwala co następuje:
§ 1. 1. Ustala się dochody budżetu na rok 2009 w wysokości 12.360.298 zł, z tego:
a) dochody bieżące w kwocie 12.360.298 zł,
b) dochody majątkowe w kwocie 0 zł.
2. Dochody budżetu określa załącznik Nr 1 do uchwały.
3. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych ustawami w wysokości 1.815.500 zł, załącznik Nr 1.
2) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację
własnych zadań bieżących w wysokości 262.248 zł, załącznik Nr 1.
§ 2. 1. Ustala się wydatki budżetu na rok 2009 w wysokości 14.480.931 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 2.
2.Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują:
1) wydatki bieżące w wysokości 11.545.729 zł., w tym na:
a) wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń 6.146.653 zł,
b) dotacje 220.378 zł,
c) wydatki na obsługę długu 214.539 zł,
d) wydatki z tytułu udzielonych poręczeń i gwarancji 28.355 zł,
2) wydatki majątkowe w 2009 r. w wysokości 2.935.202 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 3.
3.Kwota wydatków określona w ust. 1 obejmuje:
1)wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych ustawami w wysokości 1.815.500 zł, załącznik Nr 2.
2) dotacje celowe otrzymane z budżetu państwa na realizację
własnych zadań bieżących w wysokości 262.248 zł, załącznik Nr 2.
4. Na pomoc finansową udzielaną między jednostkami samorządu terytorialnego
na dofinansowanie własnych zadań bieżących i majątkowych zrealizowanych na podstawie
umów lub porozumień w wysokości 400.000 zł.
5. Ustala się limit wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,
zgodnie z załącznikiem Nr 4.
§ 3. 1. Ustala się dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
w kwocie 61.929 zł. i wydatki na realizację zadań określonych w programie profilaktyki
i rozwiązywania problemów alkoholowych w wysokości 58.429 zł.
2. Ustala się wydatki na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania
narkomanii w wysokości 3.500 zł.
§ 4. 1. Deficyt budżetu w kwocie 2.120.633 zł zostanie sfinansowany przychodami z tytułu kredytów
i pożyczek.
2. Przychody i rozchody budżetu określa załącznik Nr 5.
§ 5. Tworzy się rezerwy:
1)ogólną w wysokości 123.600 zł;
2)celowe w wysokości 25.000 zł, z tego:
a)na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego 25.000 zł.
§ 6. Określa się plany przychodów i wydatków rachunku dochodów własnych:
- dochody w wysokości 108.910 zł,
- wydatki w wysokości 108.910 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 6.
§ 7. Ustala się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej w wysokości:
1)przychody 6.000 zł,
2)wydatki 11.000 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 7.
§ 8. Do uchwały budżetowej dołącza się:
1) plan dochodów związanych z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej
odprowadzanych do budżetu państwa,
2) dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej zleconych
gminie ustawami,
zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 9. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek w kwocie 3.454.033 zł,
z tego na:
1)pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu 150.000 zł,
2)finansowanie planowanego deficytu budżetu 2.120.633 zł,
3)spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych pożyczek
i kredytów 1.183.400 zł.
§ 10. Upoważnia się Wójta Gminy do zaciągania zobowiązań:
1)na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne,
określonych w załączniku Nr 4,
2)z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
§ 11. Upoważnia się Wójta Gminy do:
1)zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 150.000 zł,
2)dokonywania zmian w budżecie polegających na przeniesieniach w planie wydatków bieżących i osobowych, w tym wydatków na wynagrodzenia i pochodne między paragrafami i rozdziałami w ramach działu,
3)przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym,
4)lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż
bank prowadzący obsługę budżetu.
§ 12.1. Ustala się łączną kwotę poręczeń i gwarancji udzielanych przez Wójta Gminy w roku budżetowym 2009 w wysokości 28.355 zł, z tego:
1)gwarancji do kwoty 0 zł,
2)poręczeń do kwoty 28.355 zł.
§ 13. Ustala się sumę 100.000 zł, do której Wójt Gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
§ 14. Ustala się inne postanowienia dotyczące wykonania budżetu gminy w zakresie:
1)uzyskane przez gminne jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonane w tym
samym roku będą przyjmowane na rachunki bieżące wydatków i zmniejszają
wykonanie wydatków w roku budżetowym, natomiast uzyskane przez jednostki
budżetowe zwroty wydatków w roku 2008 i latach poprzednich przyjmowane są na
dochody budżetowe;
2) zaliczki na wydatki do rozliczenia mogą być udzielane pracownikom gminnych
jednostek budżetowych na koszty podróży oraz na pokrycie drobnych wydatków
jednorazowo do wysokości 2.000 zł, a ich rozliczenie musi nastąpić w terminie
7 dni, nie później jednak niż do dnia 24 grudnia 2009 r.;
3) pracownikom gminnych jednostek budżetowych, którzy w związku z czynnościami
służbowymi pokrywają bezpośrednio drobne, stale powtarzające się wydatki mogą
być udzielane zaliczki stałe na cały rok budżetowy lub na okres krótszy
do wysokości 2.000 zł. Zaliczki te muszą zostać rozliczone do dnia 24 grudnia 2009 r.
§ 15. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 16. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2009 r.
i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego, ogłoszeniu
w Biuletynie Informacji Publicznej oraz podaniu do publicznej wiadomości poprzez
wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.
PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY
/-/ Waldemar Banasiak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Zobacz także
Metadane
Źródło informacji: | Krzysztof Wróblewski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Krzysztof Wróblewski |
Data wprowadzenia: | 2009-01-08 14:07:11 |
Opublikował: | Krzysztof Wróblewski |
Data publikacji: | 2009-01-08 14:43:21 |
Ostatnia zmiana: | 2010-02-09 11:11:51 |
Ilość wyświetleń: | 5282 |