Zarządzenie Nr 1/2013
Wójta Gminy Grzegorzew
z dnia 17 stycznia 2013 roku

w sprawie zmiany godzin otwarcia Urzędu Gminy w Grzegorzewie oraz zmiany Regulaminu Organizacyjnego i Regulaminu Pracy Urzędu Gminy w Grzegorzewie


Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz. 1591, ze zm.)  zarządzam, co następuje:

§ 1. Urząd Gminy w Grzegorzewie jest czynny od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30 do 15.30.

§ 2. W Regulaminie Pracy Urzędu Gminy w Grzegorzewie stanowiącym załacznik do zarządzenia Nr 56/2006 Wójta Gminy Grzegorzew z dnia 24 lutego 2006r. wprowadzam następujące zmiany:
1. § 23 ust. 2 otrzymuje brzmienie: "Czas pracy pracowników administracyjnych oraz pracowników obsługi trwa od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.30  do 15.30   z   zastrzeżeniem § 22 ust.3.

§ 3. W regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Grzegorzewie przyjętym Zarządzeniem Nr 29/04 Wójta Gminy Grzegorzew z dnia 9 września 2004r. wprowadzam następujące zmiany:
1. §4 ust. 1 otrzymuje brzmienie: "Urząd Gminy w Grzegorzewie jest czynny od poniedziałku do piatku w godzinach od 7.30 do 15.30.
2.  Zmienia się treść § 7 pkt. 1a, który  otrzymuje nowe brzmie:
- Stanowiska do spraw:

  • a) Ochrony Środowiska, Zagospodarowania Przestrzennego i Nadzoru budowlanego,
  • b) Dróg Publicznych,
  • c) Zamówień Publicznych, Promocji i Rozwoju Gminy,
  • d) Wymiaru opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi,
  • e) Windykacji i księgowości należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, tworzą wspólnie Referat Rozwoju Gminy, Ochrony Środowiska i Dróg (RDS), Referatem Rozwoju Gminy, Ochrony Środowiska i Dróg kieruje Kierownik Referatu.


3. Dodaje się § 41,  o następującej treści:
Do zadań  Stanowiska do spraw wymiaru opłaty za gospodarowania odpadami komunalnymi należy:

1) Prowadzenie spraw związanych z wymiarem opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w tym: prowadzenie rejestru właścicieli nieruchomości objętych systemem gospodarki odpadami komunalnymi, przyjmowanie, ewidencjonowanie deklaracji o wysokości opłaty i kontrola danych w nich zawartych, prowadzenie rejestru opłat według zobowiązanych do wnoszenia opłat.
2) Prowadzenie postępowań w sprawach o umorzenie należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
3) Przyjmowanie, ewidencjonowanie, analiza sprawozdań przyjmowanych od podmiotów do tego zobowiązanych w zakresie odpadów komunalnych stałych i nieczystości ciekłych.
4) Prowadzenie postępowań w zakresie udzielania przedsiębiorcom zezwoleń na świadczenie usług w zakresie: opróżniania zbiorników bezodpływowych, transportu nieczystości ciekłych i kontrola przedsiębiorców w zakresie realizacji warunków określonychw udzielonym zezwoleniu oraz w zakresie wynikającym z przepisów prawa.
5) Likwidacja "dzikich wysypisk odpadów".
6) Nadzór nad realizacją obowiązków właścicieli nieruchomości określonych w ustawie o utrzymaniu porządku i czystości w gminach oraz ich egzekwowanie.
7) Opracowywanie dokumentów i projektów uchwał rady gminy wymaganych przepisami prawa w zakresie utrzymania porządku i czystości w gminach. 
8) Przygotowywanie materiałów do kampani informacyjno-edukacyjnej, na stronę internetową Gminy  w zakresie systemu gospodarki odpadami.
9) opracowywanie gminnego planu gospodarki odpadami oraz sporządzanie raportów i sprawozdań z jego wykonania.
10) Współdziałanie z innymi stanowiskami pracy oraz instytucjami w zakresie realizacji zadań obejmujących obsługę systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
11) Współdziałanie z innymi stanowiskami pracy w zakresie

  • przygotowania bazy danych, analiz niezbędnych do wprowadzenia
  • nowego systemu gospodarki odpadami.

4. Dodaje się § 42,  o następującej treści:
Do zadań Stanowiska do spraw windykacji i księgowości należności z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi należy:
1) Współdziałanie z innymi stanowiskami pracy w zakresie przygotowania bazy danych, analiz niezbędnych do wprowadzenia nowego systemu gospodarki odpadami.
2) Księgowanie wpłat z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
3) Prowadzenie postępowań administracyjnych w zakresie egzekucji administracyjnej należności  z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
4) Prowadzenie ewidencji i aktualizacji tytułów wykonawczych.
5) Prowadzenie postępowań w sprawach o odroczenie i rozkładania na raty terminu płatności należności z tytułu opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
6) Przygotowywanie danych do okresowych sprawozdań finansowych  z wykonania dochodów  z tytułu opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
7) Przygotowywanie oraz przedkładanie odpowiednim organom przewidzianych prawem sprawozdań, informacji i analiz dotyczących gospodarowania odpadami komunalnymi.
8) Bieżąca analiza uzyskiwania przez Gminę Grzegorzew poziomu recyklingu opraz ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania oraz weryfikacja wyników tych analiz z wymogami nałożonymi przepisami ustawy o utrzymaniu porządku i czystości w gminach.
9) Prowadzenie spraw związanych z udziałem Gminy Grzegorzew w spółce z ograniczoną odpowiedzialnością – Miejski Zakład Gospodarki Odpadami Komunalnymi w Koninie.
10) Prowadzenie spraw związanych z utylizacją zbędnych składników rzeczowych majątku ruchomego, stanowiącego mienie Gminy Grzegorzew.
11) Nadzór merytoryczny nad wykonaniem umowy zawartej przez Gminę Grzegorzew z przedsiębiorcą na odbiór i zagospodarowanie odpadów komunalnych.
12) Bieżący nadzór nad pokrywaniem kosztów funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi
13) Planowanie i inicjowanie działań w tym inwestycyjnych w zakresie gospodarki odpadami.
14) Współdziałanie z innymi stanowiskami pracy oraz instytucjami w zakresie realizacji zadań obejmujących obsługę systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.

§ 4. Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 5. Zarządzenie wchodzi w życie po upływie 2 tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników Urzędu Gminy w Grzegorzewie.

WÓJT GMINY
/-/ Bożena Dominiak