Zarządzenie Nr 6 /2007
Wójta Gminy Grzegorzew
z dnia 1 października 2007 r.
zmieniające Regulamin Organizacyjny
Urzędu Gminy w Grzegorzewie

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r. Nr 142 poz. 1591 ze zm. ) zarządzam co następuje:

§ 1

W Regulaminie Organizacyjnym Urzędu Gminy w Grzegorzewie przyjętym Zarządzeniem Wójta Gminy Grzegorzew nr 29/04 z dnia 9 września 2004 r, zwanego dalej regulaminem:
1. Zmienia się brzmienie:
- Rozdziału III § 7 pkt 1, lit.g
dotyczące referatu Finansowego (PF) ze „Stanowiska do spraw Obsługi Kasowej i Ewidencji Działalności Gospodarczej” na „ Stanowisko do spraw Obsługi Kasowej, Ewidencji Działalności Gospodarczej, wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu, udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów”
- Rozdziału VI  § 28
który w całości zastępuje się treścią zawartą poniżej:
1) pobór opłaty skarbowej, prowadzenie rejestru opłaty skarbowej od weksli,
2) przyjmowanie, przechowywanie i ewidencja depozytów i innych wartości pieniężnych w tym wadiów i zabezpieczeń w postaci gwarancji bankowych i ubezpieczeniowych, weksli, czeków,
3) dokonywanie rozliczeń zainkasowanych wpłat należności związanych z realizacją budżetu gminy ora zadań zleconych,
4) dokonywanie wypłat gotówkowych z kasy na podstawie źródłowych dowodów kasowych,
5) odprowadzanie na rachunek rozliczeniowy w banku zainkasowanych wpłat przekraczających ustalony zapas gotówki w kasie,
6) prowadzenie ewidencji wpłat i wypłat w postaci raportów kasowych,
7) realizacja wszystkich zadań związanych z prowadzeniem ewidencji działalności gospodarczej a w szczególności: przyjmowanie od podmiotów gospodarczych zgłoszeń o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, dokonywanie wpisów tych zgłoszeń do ewidencji działalności gospodarczej, oraz decyzji o wykreśleniu z ewidencji, dokonywanie zmian w ewidencji działalności gospodarczej i wydawanie zainteresowanym podmiotom gospodarczym stosownych zaświadczeń,
8) współpraca z sądem rejestrowym w zakresie czynności związanych z prowadzeniem Krajowego Rejestru Sądowego,
9) przygotowywanie propozycji dotyczących dni i godzin otwierania i zamykania placówek handlu detalicznego oraz zakładów gastronomiczno-usługowych,
10) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych (m.in. przygotowywanie decyzji o cofnięciu i wygaśnięciu zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, pobieranie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych, współpraca z Gminną Komisją do spraw Rozwiązywania  Problemów Alkoholowych),
11) prowadzenie spraw w zakresie realizacji udzielania pomocy materialnej                 o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie gminy (przyjmowanie wniosków, prowadzenie postępowania w sprawie rozpatrzenia tych wniosków, wydawanie decyzji),
12) wydawanie kart drogowych dla samochodu służbowego i ich comiesięczne rozliczanie,
który jednocześnie stanowi zakres spraw prowadzonych przez Stanowisko do spraw obsługi kasowej, ewidencji działalności gospodarczej, wydawania zezwoleń na sprzedaż alkoholu, udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów.
Rozdziału VI  § 37 poprzez dodanie: pkt. 15 o treści prowadzenie całości spraw związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi prowadzącymi działalność pożytku publicznego oraz innymi stowarzyszeniami i organizacjami działającymi na terenie Gminy Grzegorzew, pkt. 16  o treści prowadzenie postępowań o udzielenie dotacji na inne zadania publiczne niż określone w ustawie o działalności pożytku publicznego i wolontariacie oraz współpraca z podmiotami realizującymi te zadania oraz pkt 17 o treści kierowanie kancelarią  tajną Urzędu.

- Rozdziału III § 8 poprzez wykreślenie dotychczasowej treści a utworzenie nowej
  w brzmieniu:
  1. W urzędzie funkcjonuje Pion Ochrony Informacji Niejawnych (OIN), który
       tworzą:
a)Pełnomocnik do spraw Ochrony Informacji Niejawnych
b)Kierownik Kancelarii Tajnej
c)Inspektor Bezpieczeństwa Teleinformatycznego

2. W rozdziale VI dodaje się § 39 w brzmieniu:
   Zadania Pionu Ochrony Informacji Niejawnych (OIN) określa się następująco:
   Do zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych w szczególności  
   należy:
1)kierowanie wyodrębnioną, wyspecjalizowaną komórką
     organizacyjną do spraw ochrony informacji niejawnych, zwaną pionem  
     ochrony,
2) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym ochrony fizycznej,
3)kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzeganie przepisów o ochronie tych informacji,
4)zapewnienie ochrony systemów i sieci teleinformatycznych, w których są wytwarzane, przechowywane lub przekazywane informacje niejawne,
5)opracowywanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej i nadzorowanie jego realizacji,
6)szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
7)okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów,
8)prowadzenie postępowań sprawdzających zwykłych oraz przechowywanie akt tych postępowań,
9)prowadzenie stanowisk i prac zleconych oraz osób dopuszczonych do pracy na stanowiskach, z którymi wiąże się dostęp do informacji niejawnych.
      Do zadań Kierownika Kancelarii Tajnej w szczególności należy:
       1) prowadzenie kancelarii tajnej,
       2) współpraca z Pełnomocnikiem do spraw Ochrony Informacji Niejawnych w
            zakresie szkolenia, kontroli i ochrony informacji niejawnych,
       3) nadzór nad wprowadzaniem zaleceń odpowiednich służb dotyczących
           bezpieczeństwa teleinformatycznego,
       4) przygotowywanie i odbieranie przesyłek poczty specjalnej,
       5) przechowywanie i zabezpieczanie dokumentów niejawnych,
       6) przekazywanie korespondencji niejawnej upoważnionym pracownikom
           Urzędu,
       7) nadzór nad opracowywaniem i przechowywaniem materiałów zastrzeżonych,
            poufnych przez upoważnionych pracowników Urzędu,
       8) egzekwowanie zwrotu dokumentów zawierających informacje niejawne,
       9) kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów
           w kancelarii tajnej,
     10) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami zawierającymi
           informacje niejawne, które zostały udostępnione pracownikom,
     11) sprawdzenie poprawności zamknięcia szaf pancernych, zamykanie i
           plombowanie pomieszczeń kancelarii po zakończeniu pracy,
     12) archiwizacja dokumentów niejawnych.
 Do zadań Inspektora Bezpieczeństwa teleinformatycznego należy:
1)bieżąca kontrola zabezpieczeń oraz zgodności funkcjonowania systemu
     teleinformatycznego ze szczególnymi wymaganiami bezpieczeństwa,
2)uczestnictwo w opracowaniu szczególnych wymagań bezpieczeństwa i procedur bezpieczeństwa,
3)nadzór i kontrola nad konfiguracją systemu, przemieszczaniem sprzętu oraz prowadzenie jego ewidencji,
4)kontrola znajomości procedur bezpieczeństwa przez wszystkich użytkowników systemu teleinformatycznego.

§ 2

Wykonanie zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy.

§ 3

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.