ZARZĄDZENIE Nr 33/2007
Wójta Gminy Grzegorzew
z dnia 10 grudnia 2007 r.

w sprawie przeprowadzenia i powołania Komisji Inwentaryzacyjnej


Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym (Dz.U z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm.) w związku z art. 26 i 27 ustawy o rachunkowości z dnia 29 września 1994 roku (Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694 z poźn. zm.) z a r z ą d z a m, co następuje:

    § 1

Zarządzam przeprowadzenie rocznej inwentaryzacji według stanu na dzień 31.12.2007 r. w Urzędzie Gminy w Grzegorzewie

    § 2

Inwentaryzacją należy objąć następujące składniki majątkowe:

  1. środki trwałe w budowie
  2. środki pieniężne
  3. druki ścisłego zarachowania
  4. materiały
  5. rzeczowe składniki majątkowe objęte ewidencją ilościową
  6. należności i zobowiązania

    § 3

  1. Inwentaryzację składników majątku – środki pieniężne w kasie należy przeprowadzić w drodze spisu z natury i porównania z danymi z księgi w formie protokołu kontroli kasy
  2. Inwentaryzację środków pieniężnych na rachunkach bankowych należy przeprowadzić w drodze potwierdzenia sald.
  3. Inwentaryzację należności – przeprowadzić w drodze uzyskania potwierdzenia sald od kontrahentów prowadzących księgi rachunkowe, w pozostałych przypadkach w drodze weryfikacji.
  4. Inwentaryzację składników majątku – środki trwałe w budowie przez porównanie stanu faktycznego ze stanem wynikającym z ksiąg rachunkowych.
  5. Inwentaryzację materiałów w jednostce należy przeprowadzić metodą spisu z natury, w obcych magazynach – w drodze potwierdzenia sald.

    § 4

Arkusze spisowe przewodniczący komisji inwentaryzacyjnych pobiorą w komórce księgowości budżetowej w terminie do dnia 20 grudnia 2007 roku.

    § 5

1. W celu przeprowadzenia inwentaryzacji określonej w § 1 powołuję Komisję Inwentaryzacyjną w składzie:

  1. Wioleta Skrzypczak - Przewodnicząca Komisji
  2. Emilia Woźniak - Członek Komisji
  3. Marek Szałek - Członek Komisji
  4. Anna Wawrzyniak - Członek Komisji

    § 6

Zobowiązuję komisje do:

  1. Przeprowadzenia inwentaryzacji przy czynnym udziale osób materialnie odpowiedzialnych
  2. Przestrzegania ogólnie obowiązujących przepisów o inwentaryzacji oraz zasad i sposobów postępowań określonych w sprawie gospodarki majątkiem gminy i zasad odpowiedzialności za powierzone mienie, z zachowaniem należytej staranności
  3. Uzgodnienie ostatecznego stanu poszczególnych składników oraz uzgodnienie z komórką księgowości ostatecznej wyceny składników majątkowych
  4. Sporządzenia rozliczenia inwentaryzacji
  5. Przekazanie kompletnej dokumentacji inwentaryzacyjnej do komórki księgowości w terminie 7 dni po zakończeniu spisu

    § 7

Osoby dokonujące czynności inwentaryzacyjnych czynię odpowiedzialnymi za właściwe, dokładne i zgodne ze stanem faktycznym przeprowadzenie inwentaryzacji.

    § 8

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.

WÓJT GMINY

/-/ Bożena Dominiak