
Budżet Gminy Grzegorzew
UCHWAŁA Nr XXXIII/175/2009
Rady Gminy w Grzegorzewie
z dnia 9 grudnia 2009
w sprawie budżetu gminy na rok 2010
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 4 i 9 lit.d, i, pkt 10 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1591 ze zm.), art. 211, 212, 214, 215, 222, 235-237, 239, 258 i 264 ust. 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1240 ) oraz art. 166, 184 ust. 1 pkt.10, ustawy z dnia 30 czerwca 2005 r. o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104 ze zm.) w związku z art. 121 ust. 4-5 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. przepisy wprowadzające ustawę o finansach publicznych (Dz. U. Nr 157, poz. 1241) oraz art. 403, art. 406 i art. 420 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. prawo ochrony środowiska ( Dz. U z 2008 r. Nr 25 poz.150 ze zm.)
Rada Gminy Grzegorzew, uchwala co następuje:
§ 1. 1. Ustala się łączną kwotę dochodów budżetu w wysokości 12 053 858 zł, z tego:
a) dochody bieżące w kwocie 12 053 858 zł,
b) dochody majątkowe w kwocie 0 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 1.
2. Dochody, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) dotacje celowe na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych ustawami w wysokości 1 791 120 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 1 i 2b.
§ 2. 1. Ustala się łączną kwotę wydatków budżetu w wysokości 13 517 606 zł, z tego:
a) wydatki bieżące w wysokości 11 895 914 zł,
b) wydatki majątkowe w wysokości 1 621 692 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 2 i 2a.
2. Wydatki, o których mowa w ust. 1 obejmują w szczególności:
1) wydatki na realizację zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań
zleconych ustawami w wysokości 1 791 120 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 2 i 2b.
3. Określa się na lata 2010 – 2012 wydatki na wieloletnie programy inwestycyjne,
na programy i projekty realizowane ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3
oraz zadania wynikające z kontraktów wojewódzkich
zgodnie z załącznikiem Nr 1
§ 3. Deficyt budżetu w wysokości 1 463 748 zł zostanie sfinansowany przychodami
z następujących tytułów:
a)zaciągniętych kredytów w kwocie 1 463 748 zł,
§ 4. Określa się łączną kwotę planowanych przychodów 2 977 660 zł
z następujących tytułów:
a)zaciągniętych kredytów w kwocie 2 977 660 zł,
§ 5. Określa się łączną kwotę planowanych rozchodów 1 513 912 zł,
z następujących tytułów:
a)spłaty rat kredytów w kwocie 1 513 912 zł
§ 6. Ustala się limit zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek
w kwocie 3 127 660 zł, w tym na:
1)pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetu Gminy w kwocie 150 000 zł
2)finansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy w kwocie 1 463 748 zł
3)spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek w kwocie 1 513 912 zł
§ 7. Ustala się kwotę pożyczek udzielanych przez Wójta do wysokości 150 000 zł.
§ 8. Ustala się kwotę wydatków przypadających do spłaty, zgodnie z zawartą umową, z tytułu
udzielonych poręczeń w kwocie 28 355 zł oraz gwarancji w kwocie 0 zł.
§ 9. Tworzy się rezerwy:
1)ogólną w wysokości 120 500 zł,
2)celowe w wysokości 25 000 zł, z tego:
a)na realizację zadań własnych z zakresu zarządzania kryzysowego
w kwocie 25 000 zł,
§10. Ustala się zestawienie planowanych kwot dotacji udzielonych z budżetu Gminy :
1)dotacje dla jednostek sektora finansów publicznych 148 375 zł
2)dotacje dla jednostek spoza sektora finansów publicznych 124 496 zł
zgodnie z załącznikiem Nr 2.
§ 11 . Dochody z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych
w kwocie 62 825 zł przeznacza się na realizację programu rozwiązywania problemów
alkoholowych w kwocie 58 825 zł oraz na realizację zadań określonych w programie
przeciwdziałania narkomanii w kwocie 4 000 zł.
§ 12. Określa się plan dochodów i wydatków dochodów własnych jednostek budżetowych:
1)przychody 145 010 zł
2)wydatki 147 310 zł,
zgodnie z załącznikiem Nr 3
§ 13. Określa się plan przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska
i Gospodarki Wodnej:
1)przychody w wysokości 9 000 zł
2)wydatki w wysokości 9 600 zł,
zgodnie z załączoną do niniejszej uchwały tabelą Nr 3
§ 14. Upoważnia się Wójta do zaciągania zobowiązań:
1)na finansowanie wydatków na wieloletnie programy inwestycyjne, określanych w załączniku Nr 1;
2)na finansowanie programów i projektów realizowanych ze środków z budżetu Unii Europejskiej oraz nie podlegających zwrotowi środków z pomocy udzielanej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA),
a także innych środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, nie podlegających
zwrotowi.
3)z tytułu umów, których realizacja w roku następnym jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i termin zapłaty upływa w roku następnym.
4)Ustala się sumę 100 000 zł, do której Wójt Gminy może samodzielnie zaciągać zobowiązania.
§ 15. Upoważnia się Wójta do:
1)zaciągania kredytów i pożyczek na pokrycie występującego w ciągu roku budżetowego deficytu budżetu do wysokości 150 000 zł
2)zaciągania kredytów i pożyczek, o których mowa w art. 89 ust. 1 pkt 2-4 u.f.p z dnia 27 sierpnia 2009 r. do wysokości 2 977 660 zł.
3)dokonywania przeniesień planowanych kwot między rozdziałami i paragrafami w ramach działu w klasyfikacji budżetowej wydatków na uposażenia i wynagrodzenia ze stosunku pracy,
4)przekazania uprawnień kierownikom jednostek budżetowych do dokonywania przeniesień w planie rachunku dochodów własnych,
5) przekazania uprawnień kierownikom jednostek organizacyjnych do zaciągania
zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach
następnych jest niezbędna do zapewnienia ciągłości działania jednostki i z których
wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy.
6) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach w innych bankach.
§ 16. Ustala się inne postanowienia dotyczące wykonania budżetu gminy w zakresie:
1)uzyskane przez gminne jednostki budżetowe zwroty wydatków dokonane w tym
samym roku będą przyjmowane na rachunki bieżące wydatków i zmniejszają
wykonanie wydatków w roku budżetowym, natomiast uzyskane przez jednostki
budżetowe zwroty wydatków w roku 2009 i latach poprzednich przyjmowane są na
dochody budżetowe;
2) zaliczki na wydatki do rozliczenia mogą być udzielane pracownikom gminnych
jednostek budżetowych na koszty podróży oraz na pokrycie drobnych wydatków
jednorazowo do wysokości 2 000 zł, a ich rozliczenie musi nastąpić w terminie
7 dni, nie później jednak niż do dnia 24 grudnia 2010 r.;
3) pracownikom gminnych jednostek budżetowych, którzy w związku z czynnościami
służbowymi pokrywają bezpośrednio drobne, stale powtarzające się wydatki mogą
być udzielane zaliczki stałe na cały rok budżetowy lub na okres krótszy
do wysokości 2 000 zł. Zaliczki te muszą zostać rozliczone do dnia 24 grudnia 2010 r.
§ 17. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 18. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2010 roku i podlega publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Wielkopolskiego, ogłoszeniu w Biuletynie Informacji Publicznych oraz podaniu do publicznej wiadomości poprzez wywieszenie na tablicy ogłoszeń w Urzędzie Gminy.
PRZEWODNICZĄCY RADY GMINY
/-/ Waldemar Banasiak
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Załączniki
Zobacz także
Metadane
Źródło informacji: | Krzysztof Wróblewski |
Data utworzenia: | (brak danych) |
Wprowadził do systemu: | Krzysztof Wróblewski |
Data wprowadzenia: | 2010-01-06 14:38:34 |
Opublikował: | Krzysztof Wróblewski |
Data publikacji: | 2010-01-06 15:02:52 |
Ostatnia zmiana: | 2011-05-25 08:23:45 |
Ilość wyświetleń: | 6365 |